Tuesday 18 September 2012

Pilihanraya Kampus IIUM Satu Polemik Ciptaan Oppoturnist



Kenapa aku menulis di sini?. Siapa aku? Hanya seorang mahasiswa tahun pertama kejuruteraan. Muda, bersemangat untuk belajar namun suka melihat dan menilai.

Kini pilihanraya kampus menjelang dan aku dipertemukan dengan calon Pro-M. Macam-macam janji ada, teringat di kampung ada juga yang berjanji sebegini dan mereka daripada parti pembangkang. 

Nampak macam sama pulak. Sebagai seorang mahasiswa aku datang sini untuk belajar tetapi aku diarahkan pula untuk berpolitik oleh sekumpulan senior.


Kelmarin aku diajak untuk turun berdemonstrasi. Rasa macam diperalatkan pun ada. Kenapa mesti terlalu menentang? Perlu ke? Ini bukan sikap sebenar mahasiswa. Tak faham aku. Tak mengapa aku akan berkongsi tentang khabar-khabar angin yang aku dengar. Salah tetap salah.

'Mahasiswa Tak Perlu Diperalatkan'.

1 comment:

  1. Siapa yang diperalatkan...tanya mereka, mereka diperalatkan ke tu kesanggupan mereka...?

    every word we typed, it's counted!

    ReplyDelete